Менська РДА
Анонси























Новини

Назад

На виконання Закону України


На виконання ст. 11 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», розпорядження Кабінету Міністрів України від 18.06.2014 № 591-р «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.04.2015 № 172 «Про створення робочої групи з підготовки перспективного плану формування територій громад Чернігівської області» Менською райдержадміністрацією було прийняте відповідне розпорядження.

Читайте тут >>

  • Розпорядження Менської райдержадміністрації від 5 травня 2015 року № 166 "Про створення робочої групи з підготовки перспективного плану формування територій громад Менського району



  • Доручення голови Менської райдержадміністрації щодо вирішення нагальних та прогнозованих проблем району в констексті децентралізації

  • (Марцевій Т.І. - розробити план просвітницько-роз"яснювальної роботи до 15.09.2015; Оліфіренко В.М. - розробити медіа-план до 15.09.2015).

  • Медіа-план висвітлення децентралізації державної влади у Менському районі від 8 вересня 2015 року



  • Де і в кого питати про децентралізацію

    Наразі в усіх на вустах реформа децентралізації влади. Втім, далеко не вся інформація щодо змін у цьому напрямку відповідає дійсності.

    Для вивчення зазначених процесів варто перш за все розглядати матеріали на офіційних сайтах.

    Зокрема, однойменний веб-портал «Децентралізація влади» http://decentralization.gov.ua/ у доступній формі роз’яснює особливості освітньої та медичної реформи, пропонує навчальні відео та зразки документів; презентує історії успіху. На зазначеному ресурсі можна знайти й інтерв’ю з регіональними експертами http://decentralization.gov.ua/news/item/id/2995

    Корисним буде і посилання на сайт Чернігівської облдержадміністрації. Тут періодично можна знайти, як новини про хід реформи у громадах області, так і безпосередньо оголошення про проведення конкурсу інвестиційних програм http://cg.gov.ua/index.php?id=200472&tp=0

    Знадобиться при пошуку грантових програм для громад і посилання на швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» — DESPRO http://despro.org.ua/despro/project/

    В нагоді стане ресурс Асоціації міст України http://auc.org.ua/, де реформа розглядається через призму того чи іншого обласного центру. До слова, відстежити хід останньої ініціативи Асоціації «Децентралізаційний марафон» можна і в соціальний мережі Facebook https://www.facebook.com/decentralization.marathon/?fref=ts

    У соціальних медіа можна ознайомитися і з позицією Мінрегіону https://www.facebook.com/MinregionUkraine/?fref=nf&__mref=message_bubbl

    Для отримання роз’яснень щодо ходу децентралізації на Чернігівщині за коментарями варто звертатися до місцевих експертів:

    - Ірина Помеленко, начальник відділу регіонального розвитку та інфраструктури Департаменту економічного розвитку Чернігівської ОДА — (0462) 6-75-739;

    - Ірина Грозенко, депутат Чернігівської обласної ради, голова постійної комісії з питань розвитку і реформування місцевого самоврядування, децентралізації та європейської інтеграції — https://www.facebook.com/profile.php?id=100012715608313&fref=ts

    - Ірина Кудрик, координатор новоствореного Офісу реформ Чернігівщини — https://www.facebook.com/ikudryk

    - Федір Фесюн, директор Чернігівського регіонального відділення АМУ — (04644) 2-17-71.

    Доопрацьовані пропозиції по формуванню спроможних територіальних громад Менського району із зазначенням кодів КОАТУУ населених пунктів.

    Читайте тут >>

  • Пропозиції до перспективного плану формування спроможних (об'єднаних) територіальних громад у Чернігівській області


  • ПАСПОРТ Менської міської об’єднаної територіальної громади (м. Мена)


  • ПАСПОРТ Березнянської селищної об’єднаної територіальної громади (смт. Березна)


  • ПАСПОРТ Макошинської селищної об’єднаної територіальної громади (смт. Макошино)


  • ПАСПОРТ Стольненської сільської об’єднаної територіальної громади (с. Стольне)



  • Новини щодо створення спроможних об"єднань територіальних громад



    10 серпня 2016 року.

    Цифри та факти про об’єднання громад на Чернігівщині

    Ще минулоріч 19 місцевих рад області (57 населених пунктів) пройшли процес об’єднання, утворивши п’ять об’єднаних територіальних громад (ОТГ) — Макіївську (Носівський район), Вертіївську (Ніжинський район), Парафіївську (Ічнянський район), Кіптівську та Деснянську (Козелецький район). Наразі там вже обрано голів і старост.

    Також ОТГ перейшли на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. За підсумками першого півріччя, громади перевиконали бюджет по власних надходженнях. Крім, передбачених Бюджетним кодексом надходжень, у цьому році ОТГ отримали додаткову субвенцію з державного бюджету на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад у сумі майже 32 мільйони гривень. На сьогодні громадами вже розроблено 24 проектні заявки на суму понад 24 мільйони гривень і розпочато їх реалізацію.

    Читати також: Медійникам Чернігівщини розповіли все про децентралізацію в області

    Об’єднання станом на сьогодні

    Зараз в області триває процес об’єднання громад.

    Розпорядженнями голови облдержадміністрації затверджені висновки щодо відповідності Конституції та законам України проектів рішень про об’єднання:

    — Остерської громади(Козелецького району): Біликівська, Бірківська сільські ради та Остерська міська рада;

    — Батуринської громади (Бахмацький район): Матіївська, Городищенська сільські ради та Батуринська міська рада;

    — Лосинівської громади (Ніжинського району): Терешківська, Сальненська, Шняківська, Вікторівська, Шатурська сільські ради та Лосинівська селищна рада.

    Читати також: У новий шлях – із новою дорогою: острянам полагодили асфальт і погодили об’єднання громад

    Враховуючи невідповідність процесу об’єднання перспективному плану формування територій громад Чернігівської області, обласною державною адміністрацією розроблено та рішенням п’ятої сесії сьомого скликання обласної ради від 20 червня 2016 року затверджено відповідні зміни в частині зазначених громад, де вже прийнято рішення про об’єднання.

    Вже направлено звернення до Центральної виборчої комісії щодо призначення перших місцевих виборів у Остерській, Батуринській та Лосинівській об’єднаних територіальних громадах.

    І хоча на даний момент у ЦВК відсутні бюджетні призначення для організації підготовки та проведення місцевих виборів, процес об’єднання триває.

    Крім трьох зазначених, розпорядженнями голови облдержадміністрації вже затверджено висновки щодо відповідності Конституції та законам України проектів рішень про об’єднання Гончарівської (Жеведська, Смолинська сільські ради та Гончарівська селищна рада) та Мринської (Мринська, Плосківська, Хотинівська, Лихачівська, Селищенська сільські ради) громад та підготовлено відповідне звернення до Центральної виборчої комісії щодо призначення перших місцевих виборів у зазначених громадах.

    Чернігівщина на всеукраїнському тлі

    Отже, в області п’ять громад утворено ще у 2015 році, у поточному ж додалося ще п’ять. Втім, процес набирає обертів, та головною умовою для доленосного рішення залишається насамперед спроможність ОТГ.

    З такими кількісними показниками Чернігівщина знаходиться у середині рейтингу по країні.

    Рекордсменами у минулому році стали Тернопільська (26 ОТГ) та Хмельницька області (22 ОТГ). По 1-3 громади утворили в Луганській, Донецькій, Миколаївській, Вінницькій. Закарпатській, Харківській. Черкаській, Київській та Сумській областях.

    До слова, з останнього названого регіону приїздять на Чернігівщину переймати досвід успішного впровадження реформи.

    Додатково: Де і в кого питати про децентралізацію

    15 вересня 2015 року. П’ять об’єднаних громад Чернігівщини 25 жовтня оберуть голів. Згідно з рішенням ЦВК, вибори в об’єднаних громадах пройдуть 25 жовтня.

    Отож, у п’яти об’єднаних громадах Чернігівщини обиратимуть голову громади, раду громади і, дещо пізніше, старост.

    Зокрема, це мають зробити у Парафіївській (Ічнянський район), Кіптівській та Деснянській (Козелецький район), Вертіївській (Ніжинський район), Макіївській (Носівський район) об’єднаних громадах.

    Офіційно виборчі перегони розпочалися 8 вересня.

    Як зазначив керівник Офісу реформ на Чернігівщині Ярослав Жиденко, це стало можливим після внесення змін до деяких законодавчих актів щодо організації проведення перших виборів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

    До того ж, утворення територіальних об’єднаних громад буде відбуватися без втручання обласної ради і Кабінету Міністрів України. Щоб запустити процес, громаді треба лише прийняти відповідне рішення на сесії. Інформаційний супровід надаватиме облдержадміністрація.

    Департамент інформаційної діяльності
    та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації


    14 вересня 2015 року. Процес об'єднання громад на Чернігівщині триває. П’ять громад, Парафіївська (Ічнянський район), Кіптівська та Деснянська (Козелецький район), Вертіївська (Ніжинський район), Макіївська (Носівський район), які встигли пройти всю процедуру об’єднання, уже 25 жовтня обиратимуть голів та формуватимуть ради громади. Старост визначатимуть дещо пізніше. Однак, наразі їх функції виконують голови сільських рад.

    Про це, сьогодні на брифінгу в облдержадміністрації розповіли представники Офісу реформ в регіоні Ярослав Жиденко та Микола Силенко.

    Варто зазначити, що процес об’єднання триває й надалі. Втім, вибори у новосформованих громадах відбуватимуться у визначеному ЦВК порядку і точно після 25 жовтня.

    Ті, хто все ж встиг до зазначеного терміну, можуть відчути певні переваги. Зокрема, отримати міжнародну технічну підтримку та можливість стажуватися за відповідними освітніми програмами.

    До слова, троє представників від громад уже поїхали на навчання до Литви. Перейматимуть досвід і у Польщі.

    Зміну у територіальному устрої Чернігівщини враховуватимуть і при формуванні бюджету на наступний рік.

    Загалом по Україні сформовано від запланованого близько 20% об’єднаних громад. Лідирує — Тернопільщина.

    Щодо роботи самого Офісу реформ в області, то він працюватиме й надалі.

    Контракт продовжено до 25 грудня. Та відбулося скорочення штату. Тепер в Офісі працює не п’ять, а двоє осіб. Це пов’язано із зменшенням навантаження. Наразі у наші функції входить — інформаційна підтримка та роз’яснювальна робота, — зазначив Ярослав Жиденко.















    Департамент інформаційної діяльності
    та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації


    10 вересня 2015 року. У Мені і в Березні, скоріше за все, будуть адміністративні центри об’єднаних громад. Своє слово ще мають сказати жителі району на обговореннях. Про це йшлося на черговій зустрічі голів територіальних громад району з представниками обласного Офісу реформ. Спільно планували подальші кроки по децентралізації.

    Об’єднуватися краще добровільно

    Міський голова Федір Фесюн розповів про польський досвід адміністративної реформи. Зауважив, що після децентралізації успішнішими громадами стали ті, у яких є розвинута інфраструктура та налагоджене виробництво. Федір Фесюн закликав жителів району до активного обговорення подальшого об’єднання, доки є змога висловити своє бажання, з ким далі бути. Наприклад, складна ситуація виникла у Куковичах, де люди не хочуть об’єднуватися ні з Меною, ні з Макошине.

    Представники Офісу реформ Ярослав Жиденко та Микола Силенко пояснили, що зараз реформуються також прокуратура і податкова, адміністративні центри яких будуть у Мені. Загалом мета реформи – оптимізувати адміністративну роботу та скоротити видатки з державного бюджету.

    Об’єднання громад є лише першим кроком адміністративної реформи. Другий крок – скасування районів, а це значить, що нашим жителям слід активніше висловлювати свої побажання саме щодо об’єднання, бо в цьому і полягає принцип добровільності. З Києва могли б просто на власний розсуд перекроїти район, але на місцях історично склалися власні традиції, яких із столиці не видно і які хочуть врахувати при об’єднанні. От і питають людей.

    Мена і Березна

    – На даний момент ситуація в Менському районі складається так, що, скоріш за все, будуть утворені дві об’єднані громади з центрами в Мені та Березні, – констатував Микола Силенко.

    Жителям району слід визначитися, до якої з громад вони хочуть приєднатися, і висловити своє бажання на обговореннях, які проходитимуть на місцях. Менська міська рада після громадського обговорення в Мені та проведення сесії ініціюватиме обговорення в сільських радах, запрошуючи приєднатися до міської громади.

    Дивись, за кого голосуєш

    Деякі сільські голови переймаються тим, що після реформування довідки та інші папери не можна буде видати на місці, тож людям доведеться їздити до центру громади. За словами фахівців, це не зовсім вірно і суперечить вимозі реформи про те, що якість послуг для населення не може стати гіршою після об’єднання. Все залежатиме від того, якими повноваженнями нова об’єднана громада наділить старост на місцях.

    Ще учасників заходу цікавив принцип, за яким розподілятимуться кошти бюджету об’єднаної громади. Чи не стане бідний ще біднішим? Європейський досвід показує, що гроші йдуть до тих, хто активно відстоює інтереси своєї громади і просуває різні проекти на залучення коштів.

    Це перекладає частину відповідальності на самих жителів, які мають свідомо голосувати на виборах і обирати старосту, за якого потім не доведеться червоніти.



    За матеріалами районної газети "Наше слово"


    08 вересня 2015 року. Відтепер рішення громади буде достатньо для її утворення. 3 вересня Верховна Рада прийняла законопроект № 3008 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо організації проведення перших виборів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», якими пропонується, щоб рішення про утворення об’єднаних територіальних громад приймав Кабінет Міністрів, а Центральна виборча комісія призначала перші місцеві вибори в об’єднаних громадах. За це проголосували 227 народних депутатів.

    Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо організації проведення перших виборів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (реєстр. № 3008 від 2 вересня 2015 року)

    Проект закону підтримується всіма всеукраїнськими асоціаціями місцевого самоврядування, Урядом, громадськістю, зокрема Реанімаційним пакетом реформ.

    Проект Закону є справжньою децентралізацією, оскільки передбачає:

    можливість реалізації добровільного волевиявлення більше 500 громад на добровільне об’єднання та отримання ними вже з 2016 року дохідної бази на рівні міст обласного значення;

    прийняття рішення про утворення об’єднаної громади не обласною радою, а самими громадами, які висловили бажання об’єднатися. При цьому за обласними радами залишаються повноваження по схваленню відповідного Перспективного плану такого об’єднання;

    передача повноважень з призначення перших виборів від обласних рад Центральній виборчій комісії.

    Законопроект було доопрацьовано з урахуванням пропозицій всіх груп і фракцій. Зміни, які пропонується внести до базового тексту пропонується озвучити у виступі представника Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя Руслана Михайловича Сидоровича.

    Зокрема, порівняно з базовою версією законопроекту пропонується:

    залишити у законопроекті тільки ті положення, які стосуються процедури проведення виборів в об’єднаних громадах;

    прибрати норму, яка передбачала прийняття рішення про утворення об’єднаної громади Кабінетом Міністрів України. Такі рішення громади прийматимуть самостійно;

    спростити процедуру шляхом скасування такого етапу як прийняття рішення про підтвердження висновку. Після отримання рішення про об’єднання та у разі їх відповідності Конституції та законам України обласна державна адміністрація автоматично звертається до Центральної виборчої комісії для призначення перших виборів.

    Взято із сайту "Офіс реформ" у Чернігівській області

    03 вересня 2015 року. Процес добровільного об’єднання громад в Україні (станом на 1 вересня 2015 року). Реформа місцевого самоврядування та територіальної організації влади на принципі децентралізації та передачі повноважень від центральної влади органам місцевого самоврядування є одним із пріоритетів програми діяльності Уряду.

    Реалізовуючи завдання з децентралізації ми намагаємося об’єднати інтереси людей, бізнесу та держави, надаючи відповіді на питання: «Чого хочуть люди? В чому зацікавлений інвестор та бізнес? В чому інтереси держави?».

    Відповіді в тому, що:

    Люди хочуть максимально наближених до європейських стандартів послуг, роботи, пристойної зарплати, права на інтелектуальний розвиток.

    Інвестори та бізнес зацікавлені у прозорих, чесних та зрозумілих правилах господарювання та ведення бізнесу, невтручання владних інституцій в їх діяльність.

    Держава прагне створення безпечного та комфортного середовища для життя людини в Україні, створення умов для розвитку та процвітання самоврядних громад.

    Досягти зазначених прагнень можливо тільки шляхом розбудови ефективної системи місцевого самоврядування на всіх його рівнях з передачею на місця значної частини повноважень та забезпеченнядостатніми фінансовими ресурсами територіальних громад під їх власну відповідальність.

    Саме в цьому і полягає суть пропонованих реформ.

    Показовими є деякі незаперечні факти. Станом до сьогодні вже ініційовано процес об`єднання у понад 6300 громадах, а пройшли експертизу та отримали позитивний висновок щодо створення 180 об’єднаних територіальних громад із них більше 160 подань внесено до обласних рад для прийняття рішення про утворення об’єднаних територіальних громад до складу яких входить близько тисячі територіальних громад.

    Зазначене свідчить про те, що всупереч загальному стереотипу, ніби люди не розуміють чи не сприймають реформу адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування, переважна більшість підтримують реформу і бажають самостійно вирішувати свої власні місцеві проблеми.

    Наразі, 11 обласними радами прийнято рішення про утворення 85 об’єднаних територіальних громад, до складу яких входять 476 рад та проведення у них перших виборів 25 жовтня ц.р.

    Ще 105 рішень про об’єднання громад очікують схвалення обласними радами, а це 492 громади, які чикають на об’єднання. При цьому слід наголосити, що основна мета такого об’єднання полягає у тому, щоб не тільки міські, а передусім сільські, селищні об’єднані громади досягли рівня спроможності міст обласного значення.

    Кількість таких громад могла бути набагато більшою, але окремі обласні ради, наприклад Тернопільська, так і не спромоглася підтримати ініціативу майже половини територіальних громад області і утворити на їх прохання 35-х об’єднаних територіальних громад.

    Незважаючи на подібні перепони наше завдання – Уряду, парламенту зробити все можливе, щоб підтримати ініціативу громад про об’єднання і зняти на їх шляху деструктивні перепони. Ми не повинні допустити обмеження прав громад стати більш спроможними, отримати повноваження, ресурси і можливість жителів об’єднаних громад самим творити своє майбутнє там, де вони живуть, працюють, виховують дітей, опікуються рідними.



    За інформацією сайту "Впроваджуємо реформи"

    11 серпня 2015 року. Менська міська рада розпочала електронні консультації на своєму веб-сайті з метою вивчення думки жителів міста з приводу створення спроможної Менської територіальної громади.

    Нову територіальну громаду пропонується створити, об’єднавши:

    – місто Мена;

    – села Киселівка, Прогрес, Комарівка – Киселівської сільської ради;

    – села Величківка, Вільне – Величківської сільської ради;

    – села Данилівка, Веселе – Данилівської сільської ради;

    – села Чапаєвка, Червоні Партизани – Чапаєвської сільської ради;

    – села Волосківці, Степанівка – Волосківської сільської ради;

    – село Дягова;

    – село Феськівка;

    – село Осьмаки;

    – села Ушня, Дібрівка – Ушнянської сільської ради;

    – села Ліски, Майське, Максаки, Червоні Луки – Лісківської сільської ради.

    Центр територіальної громади – місто Мена.

    Нагадаємо, що загалом на території Менського району запропоновано створити чотири територіальні громади з центрам у Березні, Макошине, Мені та Стольному.

    Сайт районної газети "Наше слово"

    05 серпня 2015 року. Проведено семінар на тему: «Практичні аспекти реалізації Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».

    Порядок, за яким відбудеться об’єднання громад, презентували представники Чернігівського обласного Офісу реформ Ярослав Жиденко та експерт Микола Силенко.

    У заході взяли участь голова районної ради Володимир Невжинський, голова райдержадміністрації Олександр Мисник, голови територіальних громад району, працівники виконавчого апарату районної ради та апарату райдержадміністрації.

    Представники Офісу реформ докладно розповіли про етапи об’єднання громад у спроможні, презентували практичний посібник, а також відповіли на численні запитання учасників зустрічі. Голови громад піднімали питання фінансування бюджетних установ у тих громадах, які увійдуть в об’єднання, але не будуть їх центрами, яка доля чекає громаду, що не увійшла в об’єднання, чи можливо об’єднатись поза Перспективним планом, який правовий статус матиме староста в селі і наскільки може бути представлена невелика громада в раді об’єднаної громади, і взагалі, яке майбутнє у села та його людей?

    Експерти дали відповідь на всі питання, переконуючи учасників в очевидних «плюсах» реформи, наводячи приклади Польщі та Литви.

    Більшість голів громад висловились за те, що реформа в державі сьогодні необхідна, але вона має бути дійсно добровільною і мати під собою повне і детальне нормативно-правове підґрунтя.









    27 липня 2015 року. Перші успіхи і проблемні питання впровадження реформи місцевого самоврядування обговорювались в облдержадміністрації 27 липня під час брифінгу «Як триває процес об’єднання територіальних громад Чернігівщини».

    За словами директора Офісу реформ у Чернігівській області Ярослава Жиденка, на сьогодні до облдержадміністрації на перевірку подано шість рішень про об’єднання. Найбільш активними громадами області виявилися Кіптівська та Деснянська (Козелецький район), Вертіївська та Григоро-Іванівська (Ніжинський район), Парафіївська (Ічнянський район) та Макіївська (Носівський район). У разі отримання позитивного висновку, вони матимуть можливість перейти до наступного етапу об’єднання — передачі цих рішень до обласної ради.

    Процедуру об’єднання ініціювали ще 12 громад області. А свої пропозиції про співпрацю вони надали суміжним населеним пунктам.

    Чернігівщина після ухвалення обласною радою проекту Перспективного плану формування територій громад має можливість отримати 101 мільйон гривень з Державного фонду регіонального розвитку, — зазначив Ярослав Жиденко.

    Він також зауважив, що після затвердження в обласній раді проект Плану об’єднання 81 громади було подано на розгляд Кабміну. Урядовими експертами попередньо погоджено утворення лише 43 спроможних територіальних об’єднання. Такий показник, на думку директора Офісу реформ, не повинен нікого лякати. Адже територіальна реформа — процес поступовий.

    У свою чергу, експерт Офісу реформ Микола Силенко повідомив, що на початку їхньої роботи спілкування відбувалося переважно з керівництвом районів та населених пунктів. У міру поширення інформації про реформу до цього процесу почали долучатися безпосередньо жителі громад. Люди розуміють, що адміністративний устрій має змінитися. І тому зараз ініціативу з об’єднання нерідко проявляють самі громадяни.

    Приклад та досвід функціонування перших громад має стати позитивним сигналом для тих, хто досі хоче жити за старими правилами, — підкреслив Микола Силенко. На його думку, найбільший опір об’єднанню чинять структури, які будуть ліквідовуватись або реформуватись. У людей виникають певні побоювання, зокрема пересторога щодо можливого закриття шкіл та ФАПів, необхідності далеко їхати за довідками тощо.

    Експерти Офісу реформ пояснили, що замість сільського голови, люди обиратимуть старосту, який видаватиме всі необхідні довідки. А вирішувати долю шкіл, лікарень та адміністративних будинків будуть обрані самими жителями депутати ради громад.

    Роботу Офіс реформ має закінчити 5 вересня. Проте, скоріше за все, він ще на деякий час продовжить інформаційно-роз’яснювальну кампанію.

    Ярослав Жиденко повідомив, що незабаром має запрацювати Інтернет-ресурс «Reformy.cn.ua». На ньому буде розміщено інтерактивну карту об’єднаних громад області, інформацію щодо роботи експертів Офісу. Також громадяни зможуть обмінятися своїми напрацюваннями та думками.

    А поки що, у разі необхідності, всі зацікавлені можуть звернутися до представництва Офісу реформ у Чернігівській області за телефоном: (0462) 67-50-85.





    Департамент інформаційної діяльності
    та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації


    24 червня 2015 року. Президент на Національній раді реформ: За децентралізацією – майбутнє.

    Національна рада реформ під головуванням Президента 23 червня обговорила впровадження реформи з децентралізації. «За децентралізацією – майбутнє», – наголосив Глава держави та повідомив, що модель вибудувана на базі польської моделі, яка довела свою ефективність у сусідній країні.

    Говорячи про сутність реформи децентралізації, Президент пояснив значення терміну «субсидіарність»: «Це не субсидії комусь виплачуються з гори. Це навпаки: скільки можна взяти влади – стільки цієї влади треба залишити громаді, як першому, базовому рівню місцевого самоврядування». «Реальні гроші мають надійти до громади», – наголосив Глава держави.

    Президент констатував, що перший важливий крок вже зроблено – внесено зміни до Бюджетного кодексу. «На сьогоднішній день ефективна співпраця Президента, Уряду, парламентської коаліції дозволила нам вже мати перші бюджетні результати бюджетної децентралізації», – сказав Петро Порошенко, повідомивши про першу статистику, за якою до 40 відсотків збільшилася фінансова база місцевих бюджетів. «Вперше в місцевих бюджетах отримані реальні гроші, що є надзвичайно позитивним першим кроком», – зазначив Петро Порошенко. За словами Президента, цифри переконливо свідчать, що відстань між людиною і владою має бути максимально скорочена.

    Крім цього, сказав Президент, створено абсолютно добровільний механізм об’єднання громад. «Ніякий чиновник указуючим перстом згори не буде тиснути або наполегливо рекомендувати щодо об’єднання. Це – право громадянина. Хочеш жити, як зараз, – не об’єднуйся. Але будеш збирати з села 100-200 тисяч гривень річного бюджету, і цього вистачать лише на те, щоб утримувати сільського голову. Ніяких змін не відбудеться», – зазначив Глава держави.

    Президент також відзначив, що з реформою у громад з’являється можливість стимулювання інвестицій. Громада визначає, на яких умовах працюватиме інвестор. «Почнеться конкуренція за інвестора, і саме це я хотів би побачити як один з механізмів реалізації концепції децентралізації», – наголосив Петро Порошенко.

    У той же час, Президент зазначив, що не буде дозволено «жодної федералізації». За словами Глави держави, питання оборони, безпеки держави, громадського порядку, зовнішніх відносин, ключові питання, які тримають цілісність і вертикаль влади в державі, будуть віднесені виключно до компетенції державної влади. «Щоб було зась створювати донецькі, луганські, харківські, бессарабські або інші республіки. Не дозволимо. Хто спробує – буде миттєва реакція, яка також передбачена в Конституції і схвалена представниками місцевого самоврядування, обласних рад, Венеціанської комісією, досвідченими юристами. Дуже важливо, що в такий спосіб знаходиться консенсус в державі», – наголосив Президент. Говорячи про терміни, Президент висловив сподівання, що до ранку п’ятниці надійде письмовий висновок Венеціанської комісії. Глава держави звернувся до голови Конституційної Комісії Володимира Гройсмана одразу ж обговорити і затвердили запропоновані законопроекти. Президент пообіцяв не тягнути з підписанням рішення Конституційної Комісії і направленням його до Верховної Ради для прийняття цього надзвичайно важливого рішення за конституційною процедурою, з відповідальністю політичних сил, коаліції, яка має конституційну більшість.

    Президент відзначив, що на розгляд депутатів буде винесено чотири першочергові питання, які потребують змін до Конституції. Крім децентралізації, це також питання судової реформи, у якому, як сказав Президент, сто відсотків зауважень і рекомендацій Ради Європи, Венеціанської комісії, Конституційна Комісія має намір врахувати. Також Парламент має затвердити зміни до Конституцій щодо депутатської та суддівської недоторканності. «Вся країна стала свідком, як з суддівської мантії окремих керівників апеляційних судів, вищих судів, випадають тисячі доларів, що стало символом ганьби окремих представників суддівської гілки влади», – сказав Петро Порошенко.

    Прес-служба Президента України

    19 червня 2015 року депутати обласної ради затвердили проект Перспективного плану формування територій громад області. Після останньої позачергової сесії два тижні тому він був доопрацьований із залученням до цієї роботи депутатів обласної ради.

    Сьогодні за відповідне рішення проголосувало 59 депутатів, проти – 4, а 6 утрималося.

    Проект Плану передбачав формування 16 територіальних громад на базі міст, 26 територіальних громад на базі селищ та утворення 41 сільських територіальних громад. Проте під час засідання президії обласної ради було внесено поправку щодо створення у Бобровицькому районі однієї громади замість запланованих раніше трьох.

    Таким чином, замість 83 спроможних громад Чернігівщини, які були внесені до проекту Перспективного плану, залишається 81.

    Як наголосив голова обласної державної адміністрації Валерій Куліч, і депутатам, і громадам треба правильно зрозуміти, що цей проект – не кінцевий. Це лише перший крок, без якого не можна рухатися далі. За його словами, прийняття документу дасть можливість зробити економічні та логістичні розрахунки: які бюджети будуть мати територіальні громади відповідно до наданих їм повноважень, як буде формуватися інфраструктура тощо.

    Нам потрібні зміни, проте розумні та виважені. Громадські обговорення в усіх районах проводилися щоб максимально вивчити думку людей. Після затвердження ми маємо зробити відповідні розрахунки та надати рекомендації щодо економічної доцільності об’єднання тих чи інших громад. Так що наша спільна робота тільки починається, - підкреслив очільник області.

    Принагідно з трибуни у сесійній залі Валерій Куліч звернувся до керівників районів і міст. За його словами, деякі з них призупинили виплату законної 20%-ої надбавки за престижність праці педагогічним працівникам навчальних закладів та установ.

    Перегляньте своє ставлення до цього питання. У вас є перевиконання місцевих бюджетів, є можливість доплачувати – будь ласка, робіть це, - зауважив він.

    Також на сесії обласної ради депутати затвердили звіт про виконання обласного бюджету за І квартал 2015 року, додатковий перелік видатків обласного фонду охорони навколишнього природного середовища на 2015 рік, низку звернень до керівництва держави.









    Прес-служба облдержадміністрації


    16 червня 2015 року. Територіальні громади будуть об"єднуватись виключно за принципом добровільності. На цьому наголосив голова районної державної адміністрації Олександр Мисник 16 червня під час зустрічі з активом Киселівської сільської ради. Він поінформував присутніх про реалізацію Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад», наголосив на тому, що питання прийняття перспективного плану формування спроможних територіальних громад не є кінцевим розподілом. Даний перспективний план дасть змогу зробити економічні розрахунки. До уваги буде братись географічне положення, кількість населення, інфраструктура та найголовніше - спроможність громад утримувати самих себе. Бо право формувати власний бюджет отримають лише об’єднані громади.

    У невимушеній обстановці Олександр Петрович розповів про переваги формування самодостатніх територіальних громад відповідно до чинного законодавства та положень методики; ознайомив із тим, як проходив процес децентралізації в Польщі, та поділився інформацією, яку отримав під час недавньої зустрічі з офіційною польською делегацією гміни Домброва.

    У ході заходу в присутніх було багато питань, на які очільник району дав змістовні відповіді.

    Під час спілкування з сільським головою були обговорені актуальні питання життєдіяльності територіальної громади такі як: надання робочого транспорту місцевому лікарю, робота пришкільного оздоровчого табору, доля недобудованої школи, упровадження енергозберігаючих технологій у бюджетних установах тощо.

    У практичному плані голова райдержадміністрації Олександр Мисник ознайомився з роботою місцевої школи, зокрема, упорядкування території та класів до нового навчального року, проведення ремонту фасаду даного освітнього закладу.














    Сектор інформаційної діяльності
    та комунікацій з громадськістю апарату РДА


    11 червня 2015 року. Сьогодні голова райдержадміністрації Олександр Мисник супроводжував офіційну польську делегацію гміни Домброва в місті Мена.

    У залі засідань районної ради зібралися голова райради Володимир Невжинський, міський голова Федір Фесюн, депутат облради Петро Хомрач, а також керівники територіальних громад Менщини та всі небайдужі, кого хвилює питання стосовно необхідності проведення реформ у галузі місцевого самоврядування та об’єднання територіальних громад в Україні.

    Війт гміни Мартін Барщіковскій презентував свою територіальну громаду. Було цікаво…були питання й відповіді.

    Заступник міського голови Юрій Стальниченко ознайомив гостей з можливостями міста Мени з точки зору майбутньої співпраці.

    Після обміну досвідом по закінченню заходу мер міста Федір Фесюн та війт гміни Мартін Барщіковскій підписали угоду.

    У подальшій програмі візиту делегації Польської Республіки заплановано відвідування ряду промислових підприємств та закладів гуманітарної сфери міста.





















    Сектор інформаційної діяльності
    та комунікацій з громадськістю апарату РДА


    05 червня 2015 року. Прийняття перспективного плану об’єднання територіальних громад, відкриває фінансування для регіону — Геннадій Зубко.

    В Україні сьогодні проводиться ключова реформа — децентралізація та передача повноважень на місця. Ми маємо розуміти, що прийняття перспективного плану об’єднання територіальних громад дозволяє відкрити фінансування регіону. У Державному фонді регіонального розвитку для Чернігівщини на цей рік передбачено 101 мільйон гривень. Тепер від депутатів обласної ради залежатиме, чи отримає область ці кошти, чи реалізовуватимуться цьогоріч проекти з енергозбереження, будівництва, і взагалі, чи залишиться регіон інвестиційно-привабливим, — наголосив Віце-прем’єр-міністр України — Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко 5 червня, під час спілкування з представниками ЗМІ.

    У продовження теми урядовець зазначив, що громади об’єднуються добровільно для того, щоб стати більшими, міцнішими, а головне спроможними вирішувати наболілі питання. Адже на сьогодні переважна більшість сільських громад є дотаційними і не можуть вирішити всі проблемні питання на їх території. У Чернігова і області загалом є шанс, потрібно лише зробить один крок — затвердити план.

    Ми повинні розуміти, що сьогодні все в наших руках. Ні міністр, ні віце-прем’єр, не вирішує куди витрачати кошти місцевого бюджету. Ви сьогодні господарі в своєму краї, тож користуйтесь цією нагодою – прийміть перспективний план об’єднання територіальних громад, — закликав Геннадій Зубко.

    Відповідаючи на запитання хто з урядовців ще приїде до Чернігова, Віце-прем’єр-міністр підкреслив: – Мені дуже хочеться щоб наступним приїхав до області інвестор. Запевняю, що Уряд для цього створить усі можливі умови.

    Поцікавились журналісти у Геннадія Зубка і про ситуацію навколо створення ОСББ. Адже у Чернігові процес створення цих об’єднань триває досить повільно. Причина, за словами посадовця, полягає не в особливості Чернігова, а недосконалому законодавстві, яке діяло до цього часу. На сьогодні вже введено новий закон про створення ОСББ. Найближчим часом очікується прийняття законопроекту про житлово-комунальні послуги, в якому буде чітко визначено — де межа послуг виконавця і де починається відповідальність споживача. Це дасть поштовх населенню до створення ОСББ і їх кількість лише зростатиме.

    Не оминув Міністр регіонального розвитку і тематики підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, зауваживши: — Нові тарифи це вимога часу. На сьогодні система субсидій працює у напрямку допомоги тим, хто цього потребує. З іншого боку, міністерство впроваджує енергоефективні заходи для того, щоб зменшити енергоспоживання.

    Держава, за його інформацією, компенсуватиме громадянам, ОСББ від 30 до 40% вартості матеріалів, які придбані для проведення термомодернізації будинків, встановлення індивідуальних теплових пунктів тощо. Але дуже важливо, щоб ініціатива щодо проведення заходів з енергозбереження виходила від населення.

    Щодо справедливості ціни на газ для бюджетних установ, Геннадій Зубко зазначив: — Дитячі садочки, школи, лікарні завжди платили найвищу — комерційну ціну.

    Тому, на його переконання, механізм коли енергосервісні компанії економитимуть енергоносії для бюджетних установ, є єдиним і правильним виходом на сьогодні.







    Департамент інформаційної діяльності
    та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації


    4 червня 2015 року на виконання доручення голови обласної державної адміністрації від 29 травня 2015 року № 02-11/2421 під керівництвом голови районної державної адміністрації Олександра Мисника та голови районної ради Володимира Невжинського відбулася нарада за участю представників територіальних громад району по обговоренню перспективного плану формування територій громад Менського району Чернігівської області, який був розроблений робочою групою з підготовки перспективного плану.

    Активну участь у проведенні наради взяв депутат Чернігівської обласної ради Петро Хомрач.

    Раніше робочою групою розроблено та передано до обласної державної адміністрації пропозицію щодо формування на території Менського району чотирьох об’єднаних територіальних громад з потенційними центрами м. Мена, смт. Березна, смт. Макошине та с. Стольне.

    Під час засідання представники територіальних громад ще раз обговорили вказану пропозицію по формуванню перспективного плану, висловили пропозиції та думки з даного питання.

    Депутат обласної ради Петро Хомрач звернув увагу на необхідність проведення реформ у галузі місцевого самоврядування та об’єднання територіальних громад з метою забезпечення якісного надання послуг жителям району, особливо сільських населених пунктів. В свою чергу, як головний лікар КЗОЗ «Менська центральна районна лікарня», висловив думку щодо обов’язковості збереження існуючої мережі лікувальних закладів в об’єднаних територіальних громадах і доступності медичних послуг.

    За результатами наради голова райдержадміністрації Олександр Мисник запропонував представникам територіальних громад додатково обговорити розроблений перспективний план формування територій громад Менського району у своїх громадах та, при необхідності, надати до 11 червня 2015 року обґрунтовані пропозиції щодо доопрацювання даного плану, які будуть розглянуті на засіданні робочої групи з підготовки перспективного плану формування територій громад Менського району.







    12 травня 2015 року під керівництвом голови районної державної адміністрації Олександра Мисника та голови районної ради Володимира Невжинського відбулося засідання робочої групи з підготовки перспективного плану формування територій громад Менського району. З метою актуальності обговорення даної теми на захід було запрошено представників Місцевої асоціації органів місцевого самоврядування «Ради Менщини» та членів президії районної ради.

    Під час засідання керівник апарату райдержадміністрації Вікторія Неруш довела до відома присутніх основні положення Методики формування спроможних територіальних громад, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 року № 214.

    Після цього присутні обговорили декілька варіантів перспективного плану формування територій громад Менського району. Голови місцевих рад висловлювали неоднозначні думки щодо економічної доцільності об’єднання громад, збереження доступності соціальних послуг. Також жваве обговорення викликало питання кількості об’єднаних громад.

    У кінцевому результаті присутні підтримали пропозицію щодо формування на території Менського району чотирьох об’єднаних територіальних громад з потенційними центрами у місті Мена, селищах Березна і Макошине та в селі Стольне.















  • П Р О Т О К О Л СПІЛЬНОГО ЗАСІДАННЯ робочої групи з підготовки перспективного плану формування територій громад Менського району Чернігівської області, Місцевої асоціації органів місцевого самоврядування Менського району «Ради Менщини» та Президії районної ради від 12 травня 2015 року



  • 19.06.14 Керівник апарату райдержадміністрації Вікторія Неруш провела апаратне навчання, де обговорили зміни до Конституції України щодо децентралізації влади та реформу місцевого самоврядування.



  • 17.06.14 Голова райдержадміністрації Олександр Мисник провів нараду, під час якої розглядалося питання забезпечення проведення публічних заходів з обговорення змін до Конституції України щодо децентралізації державної влади.



    Триває загальнодержавне обговорення реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади

    15 травня під головуванням Віце-прем'єр-міністра України – Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Володимира Гройсмана відбулася селекторна нарада, на якій обговорили Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Участь у нараді взяв заступник голови – керівник апарату облдержадміністрації Сергій Журман.

    Відкриваючи нараду, Володимир Гройсман зазначив, що очікує від регіонів сприяння у всебічному обговоренні громадськістю Концепції реформування. За його словами, чим всеохопнішим стане обговорення її засад, тим якіснішим буде саме реформування.

    Основою Концепції реформування влади є її децентралізація, забезпечення інтересів громадян на відповідних територіях, узгодження інтересів держави та територіальних громад, недопущення монополізації влади. Власне це є партнерством влади і громади.

    Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, яке є координатором реформи, пропонує необхідні законодавчі зміни прийняти вже до кінця поточного року, з початком 2015 року розпочати перехідний період, а у жовтні вже провести вибори на новій територіальній основі.

    Регіони активно підключилися до обговорення основних положень Концепції. Представники областей озвучили низку зауважень та пропозицій, які, на їхню думку, мають бути враховані при внесенні змін у законодавство. Зокрема, втілюючи нові принципи функціонування територіальних громад, не допустити нерівномірного розвитку регіонів, проводити місцеві вибори на мажоритарній основі, законодавчо закріпити високі стандарти у всіх сферах життєдіяльності громад, започаткувати інститут муніципальної міліції ті інші.

    Непоодинокою виявилася думка представників регіонів про те, що деякі ініціативи можна починати втілювати зараз, не чекаючи, коли стартуватиме реформа, оскільки ці зміни в суспільстві та економіці назріли давно і є вкрай необхідними.

    Врахувавши усі коментарі представників регіонів, Володимир Гройсман подякував за активну позицію областей та участь у розробці, обговоренні та вдосконаленні шляхів втілення Концепції. Наостанок він наголосив, що ця реформа є найфундаментальнішою, яка по своїй суті об’єднує уряд і громаду.



    Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації

    Назад



  • 28 Квітня 2017 12:10
    27 Квітня 2017 10:44
    25 Квітня 2017 10:24
    21 Квітня 2017 17:08
    20 Квітня 2017 15:43
    12 Квітня 2017 15:09
    27 Березня 2017 11:25
    17 Березня 2017 16:29
    13 Березня 2017 10:34
    13 Березня 2017 10:10
    24 Січня 2017 08:05
    10 Січня 2017 11:09