Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія - http://meadm.cg.gov.ua/old

 

Контактна інформація

Менське управління Головного управління ДФС у Чернігівській області

Адреса: 15600, Чернігівська обл., м. Мена, вул. Сіверський шлях, 57

Телефон: (04644) 2-22-74

Електронна адреса: ch.dpi2512@sfs.gov.ua

Режим роботи ОДПІ:

понеділок-четвер: з 9-00 до 18-15

п’ятниця: з 9-00 до 17-00

з перервою на обід з 13-00 до 14-00.

Вихідні дні - субота та неділя.

Начальник Менського управління: Добридень Людмила Миколаївна

 

Нормативні документи

ЗАКОН УКРАЇНИ «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII

ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

 

Корисна інформація для жителів району

2019 рік

 

Неповнолітня особа  є власником об'єкту житлової нерухомості. Як сплачувати податки

У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області нагадали громадянам про те, що фізичні особи у 2019 році повинні сплатити податок на нерухоме майно протягом 60 днів з моменту отримання податкового повідомлення – рішення, прийнятого контролюючим органом.

Слід відмітити, що відвідувачі Центру обслуговування платників у Чернігові все частіше звертаються з запитанням щодо порядку сплати податку на нерухоме майно, якщо власником (співвласником) об’єкту житлової нерухомості є неповнолітня особа.

Як пояснила заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Чернігівського управління Юлія Романенко, відповідно до ст. 6 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-III (із змінами та доповненнями), правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.

Згідно з п. 99.2 cт. 99 Податкового кодексу України грошові зобов'язання неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.

Також, батьки (усиновителі) неповнолітніх і неповнолітні у разі невиконання грошових зобов'язань неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов'язань та/або податкового боргу.

Звертаємо увагу: у разі, якщо громадяни не отримали податкового повідомлення-рішення по податку на нерухоме майно, або ж якщо виникли запитання щодо розміру нарахованого податку, у випадку зміни власника нерухомості, права на пільги або виникнення необхідності уточнення сум податку, то слід звернутися до Центру обслуговування платників  за адресою: вул. Кирпоноса, 28, кабінет 13, телефони для довідок: 65-28-25, 65-28-06.

 

Протягом 7 місяців на соціальні потреби спрямовано

понад 2,7 млрд  гривень

Платниками Чернігівщини за сім місяців поточного року  сплачено понад 2, 7 млрд гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Від юридичних осіб надійшло 2,4 млрд грн, або 88 відс надходжень. З них більше 1,3 млрд грн сплачено бюджетними установами (48 відс). Фізичні особи - підприємці сплатили 320,7 млн грн (12 відс).

Найбільшу питому вагу надходжень єдиного внеску забезпечують платники, що перебувають на обліку в Чернігівському, Прилуцькому та Ніжинському управліннях ГУ ДФС у Чернігівській області.

Нагадаємо, що на сьогодні розмір мінімальної заробітної плати становить 4173 грн, при цьому розмір мінімального страхового внеску – 918,06 грн (4173 грн х 22 відс).

Також, слід мати на увазі, що всі фізичні особи – підприємці, члени фермерського господарства та особи, що займаються незалежною професійною діяльністю, мають сплачувати єдиний внесок за себе щокварталу.

Своєчасна та повна сплата єдиного внеску гарантує соціальну захищеність та вчасну виплату пенсій.

 

Шановні громадяни – власники транспортних засобів,

зареєстрованих у відповідних реєстраційних органах іноземних держав!

З 22.08.2019 (через 270 днів з дня набрання чинності Законом України від 08.11.2018 №2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України») вступають в силу норми законодавства України з питань державної митної справи, у відповідності до яких встановлюється або посилюється відповідальність за правопорушення, пов’язані з:

‑ учиненням неправомірних операцій з транспортними засобами особистого користування, тимчасово ввезеними на митну територію України чи поміщеними у митний режим транзиту (стаття 469 Митного кодексу України);

‑ перевищенням встановленого статтею 95 Митного кодексу України строку доставки транспортних засобів особистого користування (стаття 470 Митного кодексу України);

‑ перевищенням строку тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування на митну територію України (стаття 481 Митного кодексу України).

Одночасно, з 22.08.2019 втрачає чинність Тимчасовий порядок виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2018 № 1077 (далі по тексту – Тимчасовий порядок), яким наразі визначаються особливості та механізм виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, ввезених громадянами на митну територію України в період з 01.01.2015 до 25.11.2018, а також:

1) перебувають у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту, поміщення в який здійснювалося шляхом вчинення дій, усного декларування або декларування з використанням іншого документа, ніж митна декларація, на бланку єдиного адміністративного документа;

2) перебували у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту, були вивезені за межі митної території України після 25.11.2018 та ввезені повторно.

Відповідно до ч. 1 статті 3 Митного кодексу України при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України.

Таким чином, у відповідності до Тимчасового порядку, помістити у митний режим імпорту транспортний засобів, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД громадянин

ЗМОЖЕ:

якщо до 21.08.2019 (включно) подана з метою оформлення транспортного засобу для вільного обігу та прийнята органом доходів і зборів електронна митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа, по якій відсутні зауваження (наявні необхідні документи, достатня сума коштів тощо);

НЕ ЗМОЖЕ:

якщо до 21.08.2019 (включно) оформлено картку відмови чи відкликано митну декларацію і відсутня можливість (у тому числі недостатньо часу) для подання декларантом і прийняття митницею нової митної декларації, по якій відсутні зауваження і транспортний засіб може бути оформлено у вільний обіг.

Починаючи з 22.08.2019 митне оформлення громадянами з метою вільного обігу таких транспортних засобів здійснюватиметься за умови дотримання загального порядку їх пропуску на митну територію України, визначеного Митним кодексом України, зокрема статтями 259, 365, 377 цього нормативно-правового акту.

Нагадуємо, що з метою надання консультацій з питань, що виникають у громадян в процесі практичного застосування норм Митного кодексу України щодо виконання митних формальностей при здійсненні їх митного оформлення, в Чернігівській митниці ДФС за телефонним номером (0462) 652-234 (в робочі дні понеділок – четвер: з 09:00 год. до 18:00 год., п’ятниця: з 09:00 год. до 16:45 год., перерва: з 13:00 год. до 13:45 год.) функціонує «гаряча» телефонна лінія.

 

Місцеві бюджети Чернігівщини за 7 місяців 2019 року отримали майже 3,2 млрд гривень податків

 

У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області повідомили, що до місцевих бюджетів усіх рівнів Чернігівщини протягом січня-липня поточного року надійшло близько 3,2 млрд грн податків і зборів.

Майже дві третини доходів бюджетів територіальних громад від сплати податків сформовано за рахунок оподаткування заробітної плати, інвестиційних доходів та від здавання майна в оренду. За 7 місяців податку на доходи фізичних осіб надійшло понад 2 млрд грн, з них до обласного бюджету спрямовано 407 млн грн, решту – до бюджетів об’єднаних територіальних громад або районів.

Близько 16 відс сплачених до бюджетів податків складає податок на майно, який справляється від оподаткування земельних ділянок, нерухомості та транспорту (518 млн гривень). За рахунок єдиного податку на підприємницьку діяльність забезпечено ще 13 відс загальної суми сплачених до місцевих бюджетів податків (надійшло понад 418 млн гривень).

На долю решти податків припадає 8 відс загальної суми надходжень. А саме, податку на прибуток надійшло близько 28 млн грн, рентної плати за користування природними ресурсами – майже 80 млн грн, акцизного податку від реалізації підакцизної продукції та пального –  близько 87 млн грн, плати за ліцензії на продаж тютюнових виробів та алкогольних напоїв – майже 12 млн грн, екологічного податку – понад 15 млн гривень. 

Як і у відповідному періоді минулого року, найбільшу частку надходжень до місцевих бюджетів області за сім місяців 2019 року забезпечено установами сфери державного управління, освіти та охорони здоров’я (25,9 відс загальної суми або 827 млн грн). Також, у значних розмірах сплачено податків до бюджетів територіальних громад представниками галузі сільського господарства (18,7 відс або 599 млн грн), промисловості (15 відс або 478 млн грн). Підприємці і громадяни - платники податку на майно перерахували 453 млн грн, тобто 14,2 відс усіх доходів громад від сплати податків. Від представників сфери торгівлі та громадського харчування надійшло 247 млн грн (7,7 відс доходів місцевих бюджетів), транспорту – 206 млн грн (6,4 відс), галузі лісового господарства – 92 млн грн (2,9 відс), будівництва – 48 млн грн (1,5 відсотка).

 

Аудиторами ГУ ДФС у Чернігівській області донараховано податкових зобов’язань на суму понад 61 мільйон гривень

Протягом семи місяців поточного року працівниками управління аудиту Головного управління ДФС у Чернігівській області проведено 99 документальних перевірок, результати яких узгоджено. Це на 44 перевірки менше відповідного періоду минулого року.

За результатами перевірок суб’єктів господарювання – юридичних осіб, які порушили вимоги податкового законодавства, встановлено заниження податкових зобов’язань на суму понад 61млн гривень.

З цієї суми вже надійшло податків до бюджетів усіх рівнів  більше 28 млн грн, що більш як на 6 млн грн перевищує відповідний період 2018 року.

Документальні перевірки підприємств щодо дотримання вимог податкового законодавства здійснюються при наявності у них податкових ризиків щодо недоплати сум податків, зборів, які визначаються системою ризикоорієнтованого відбору та іншою податковою інформацією ДФС України.

ГУ ДФС у Чернігівській області нагадує, що план-графік проведення документальних планових перевірок на 2019 рік, з урахуванням коригування на травень 2019 року, сформовано згідно з вимогами наказу Міністерства фінансів України від 02.06.2015 року № 524 «Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків» та розміщено на офіційному веб-сайті ДФС України.

                        Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

За сім місяців поточного року на Чернігівщині  сплачено податків, зборів та єдиного внеску понад 8,7 млрд гривень

У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області повідомили, що до бюджетів усіх рівнів протягом січня-липня 2019 року від платників податків надійшло понад 6 млрд грн податків і зборів.

Державний бюджет поповнився більш як на 2,8 млрд гривень. Минулорічні показники перевищено на 9 відс або на суму понад 233 млн гривень. Надходження зросли в основному за рахунок податку на додану вартість (більш як на 26 відс або на 222 млн грн), податку на доходи фізичних осіб та військового збору (на 18,5 відс, або 140,5 млн гривень).

До місцевих бюджетів усіх рівнів сплачено близько 3,2 млрд гривень. Факт минулого року перевищено майже на 20 відс або більш як на 530 млн гривень. Приріст сплачених сум спостерігається по всіх бюджетоформуючих податках: по податку на доходи фізичних осіб – майже на 20 відс (335,4 млн грн), податку на майно – на 27,6 відс (112 млн грн), єдиному податку з підприємницької діяльності – близько 20 відс (69,5 млн грн), рентній платі за користування природними ресурсами – майже на 13 відс (9 млн грн).

Як і у попередніх місяцях, рівень добровільної сплати податків до місцевих бюджетів залишається високим – 99,5 відс загальної суми податкових платежів. Від проведення контрольно-перевірочної роботи та застосування заходів стягнення боргу надійшло понад 17 млн гривень.

Завдяки цьому затверджені місцевими радами доходи бюджетів громад в частині надходження податків і зборів в цілому по області виконані майже на 104 відс (більше 118 млн грн). Це дало змогу профінансувати заплановані видатки та спрямувати додаткові кошти на розвиток відповідних територій.

Крім того, платниками Чернігівщини сплачено понад 2,7 млрд грн єдиного внеску на загальнодержавне обов’язкове соціальне страхування. Минулорічний рівень перевищено майже на 18 відс або на суму близько 415 млн гривень.

        Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

Від платників податків Чернігівщини на підтримку української армії надійшло близько 203 млн грн військового збору

За січень – липень поточного року платниками податків Чернігівської  області сплачено близько 203 млн грн військового збору. Це майже на 29 млн грн більше аналогічного періоду  минулого року.

В липні поточного року надходження військового збору склали понад 30 млн грн, що перевищує відповідніий період минулого року  майже на 4 млн гривень.

Зазначені суми надходжень військового збору надійшли від 7155 податкових агентів - юридичних осіб в сумі понад 187 млн грн та від 14767 фізичних осіб (приватних підприємців та громадян)  в сумі  близько 16 млн гривень.

Найбільші суми військового збору сплачено платниками міста Чернігова, Прилук, Ніжина, а також Козелецького, Чернігівського, Бахмацького районів.

        Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

За сім місяців платникам податків Чернігівщини  з бюджету повернуто 741 мільйон гривень ПДВ

За інформацією управління податків і зборів з юридичних осіб, протягом січня–липня поточного року підрозділами ГУ ДФС у Чернігівській області проведено у встановлені законодавством терміни камеральні перевірки 226 суб’єктів господарювання-0юридичних осіб з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на загальну суму понад 693 мільйони гривень.

За відповідний період платникам повернено з бюджету 741 млн грн податку на додану вартість (з врахуванням невідшкодованих на початок року сум ПДВ).

За результатами перевірок упереджено безпідставно задекларовану до відшкодування суму ПДВ у розмірі більше 33 млн гривень.

        Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

Як самостійно повторно (дистанційно) сформувати сертифікат електронного ключа

         Звертаємо увагу, що починаючи з 01.08.2019 клієнти зможуть отримати електронні довірчі послуги виключно на захищені носії ключової інформації, - повідомляє Інформаційно-довідковий департамент ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС).

Ключі, які вже згенеровані на незахищені носії ключової інформації,  діятимуть до закінчення строку їх дії. Детальну інформацію щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом розміщено на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (https://acskidd.gov.ua).

Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом можна здійснити онлайн на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (https://acskidd.gov.ua/manage-certificates) або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».

Для початку використання сервісу повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1» платнику необхідно встановити актуальну версію безкоштовного програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1», яка доступна для завантаження за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом»/«За допомогою Користувача ЦСК» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки - «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Інсталяційний пакет «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1 (версія:1.3.1.46)».

Додатково усім клієнтам АЦСК ІДД ДФС рекомендовано переглянути Відеоінструкцію по повторному формуванню сертифіката за електронним запитом (https://www.youtube.com/watch?v=abVjwGuWZSU).

Детальний опис по роботі сервісу та перелік можливих помилок розміщено у відповідних розділах Настанови користувача.

Слід зазначити, що скористатися сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів зможуть лише ті користувачі, які мають:

чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);

незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

 

        Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

На Чернігівщині анульовано 15 ліцензій за продаж алкогольних та тютюнових виробів неповнолітнім

Управлінням контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Чернігівській області протягом поточного року проведено 90 перевірок суб'єктів господарювання, що займаються роздрібною торгівлею алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним.  

За результатами перевірок ГУ ДФС у Чернігівській області прийнято рішень про застосування штрафних фінансових санкцій на загальну суму  близько 942 тис гривень.

          Порушення були встановлені під час кожної перевірки, а найбільш розповсюджене – роздрібна торгівля алкогольними напоями за цінами нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої. З початку року виявлено 48 таких фактів, переважно в Козелецькому, Ніжинському, Городнянському  та Бахмацькому районах області. Штрафна фінансова санкція за дане порушення  від 10 тис гривень.

Також мали місце факти: роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії - 6; торгівлі алкогольними напоями на розлив для споживання на місці суб’єктами господарювання, що не мають статусу громадського харчування - 10; продаж алкогольних напоїв у заборонений час доби – 6;  зберігання алкогольних напоїв у місцях зберігання не внесених до ЄДР – 8; торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами з підробленими марками акцизного податку – 5 та інші.

         З початку року анульовано 15 ліцензій, на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами через порушення законодавства, а саме продаж алкоголю/тютюну особі, яка не досягла 18 років.

Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області       

 

Наближається граничний термін сплати податку на доходи фізичних осіб за поданими деклараціями

Головне управління ДФС у Чернігівській області нагадує, що 31 липня 2019 року - останній день сплати фізичними особами податку на доходи фізичних осіб та військового збору, зазначених в поданій ними річній декларації про майновий стан і доходи.

До 1 серпня 2019 року мають сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір приватні нотаріуси, адвокати, арбітражні керуючі та інші особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

Нагадуємо, що реквізити рахунків для сплати податків та зборів платниками Чернігова та області розміщені на субсайті ГУ ДФС у Чернігівській області у рубриці Бюджетні рахунки.

Просимо вчасно розрахуватися з бюджетом.

Після закінчення зазначеного терміну до боржників застосовуватимуться штрафні (фінансові) санкції.        

 Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

Як отримати ідентифікаційний номер дитині до 14 років

      Облікові картки фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).
       Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

      Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи.

      Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс ДФС України (категорія питання 119.09).

  Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

Щоб не довелося платити штраф – перевіряйте своїх контрагентів

Про це попереджають фахівці управління аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області. Так нещодавно одному з чернігівських підприємств за результатами перевірки було донараховано до сплати в бюджет 1 млн гривень. 

Аудитори встановили, що господарські операції даного підприємства з вказаними ним контрагентами є неможливими. А, відтак, недостовірними є й показники податкового обліку, що були сформовані на підставі цих нібито операцій.

Суму у 1 млн гривень підприємству донарахували, у зв’язку з «операціями» з придбання товарно - матеріальних цінностей та робіт/послуг, походження яких не встановлено та реальність яких нічим не підтверджено.  

Такі висновки зроблені податківцями на підставі аналізу первинних документів, наявність яких не може бути єдиною підставою для формування  податкового кредиту.

А взаємовідносини з «сумнівними» контрагентами, які не мають трудових ресурсів, матеріального-технічного забезпечення та не спроможні самостійно виконати взяті на себе зобов’язання, існують лише для легалізації товарно-матеріальних цінностей невідомого походження та робіт/послуг, виконавців яких неможливо встановити. Отже не дають права на віднесення їх до операцій, які формують податковий кредит  і, як наслідок, зменшують базу оподаткування підприємства.

Даному платнику доведеться сплатити державі значні кошти та у подальшому проявляти розумну обачливість при виборі контрагентів. Адже відповідальність за наслідками вибору недобросовісного контрагента покладається саме на нього.

         Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

Будьте пильними – підприємцям телефонують шахраї
Шановні платники податків Чернігівщини, на сьогоднішній день мають місце непоодинокі випадки вимагання невідомими особами грошових коштів від суб’єктів підприємницької діяльності.
Шахраї телефонують начебто від імені керівництва органів ДФС регіону та вимагають гроші для залагодження певних питань. Такі дзвінки є провокацією з боку осіб, які у шахрайський спосіб намагаються отримати гроші, дискредитуючи податківців. 
Головне управління ДФС у Чернігівській області застерігає платників податків бути пильними та не піддаватись на провокації.  
Попереджаємо, що у разі надходження таких дзвінків з будь-якими незаконними пропозиціями або вимогами одразу повідомляйте працівників підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції за номерами телефонів: (0462) 652-392, 668-522.
 Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

 

Останній день сплати єдиного внеску ФОП - платниками ЄП

за ІІ квартал - 19 липня 2019 року

 

 Граничний термін сплати єдиного внеску за себе фізичними особами - підприємцями, які застосовують спрощену систему оподаткування – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.  У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Фізичні особи – підприємці можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу у розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, враховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал, до 20 числа місяця, наступного за звітним  кварталом.

Нагадуємо, що останнім днем сплати  ЄВ приватними підприємцями - платниками  єдиного внеску за ІІ квартал 2019 року є 19 липня поточного року.

 

         Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

Після перевірки підприємству доведеться сплатити

1,3 млн гривень ПДВ

Аудиторами фіскальної служби області, в ході планової перевірки одного із підприємств області задокументовано порушення при придбанні послуг від нерезидента на митній території України.

Підприємством придбавались комплексні послуги. При цьому, не враховано п. 180.2 cт. 180 Податкового кодексу України  де зазначено, що «особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету у разі постачання послуг нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники податку, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, є отримувач послуг».

А тому, у підприємства, як у отримувача послуг, виник обов’язок нарахувати податкові зобов’язання та зареєструвати податкову накладну.

Внаслідок недотримання норм Податкового кодексу України, завищено бюджетне відшкодування з ПДВ та не зареєстровано податкові накладні. 

За результатом перевірки платнику донараховано до сплати 1,3 млн гривень податку на додану вартість.

Правомірність донарахованого ПДВ підтверджено постановою Чернігівського окружного адміністративного суду, а донарахована сума податку узгоджена в повному обсязі.

Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

Громадянам про сплату земельного податку

Відповідно до вимог податкового законодавства громадяни м. Чернігова та області почали отримувати від Головного управління ДФС у Чернігівській області через відділення Укрпошти податкові повідомлення  - рішення про внесення до бюджету визначених  сум земельного податку за 2019 рік.

         Як зазначила заступник начальника управління - начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Чернігівського управління ГУ ДФС у Чернігівській області Юлія Романенко, такі повідомлення -  рішення вже найближчим часом отримають понад 35 тисяч громадян -  мешканців міста Чернігова, Чернігівського, Куликівського, Ріпкинського і Городнянського районів області.

Податківець нагадала, що місцеві податки і збори, до яких віднесено плату за землю, встановлюються рішеннями, які у межах своїх повноважень приймають сільські, селищні та міські ради.

Так, відповідно до рішення Чернігівської міської ради від 30 січня 2015 року «Про місцеві податки», яким затверджено Положення про плату за землю, платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Ставки податку за земельні ділянки, що розташовані, зокрема по м. Чернігову становлять:

  • сільськогосподарського призначення - на рівні 0,5 відсотка нормативної грошової оцінки;
  • для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) встановлюється на рівні 0,5 відсотка нормативної грошової оцінки.

З довідниками прийнятий органами місцевого самоврядування рішень про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель та ставок земельного податку можна ознайомитися на субсайті Головного управління ДФС у Чернігівській області (ch.sfs.gov.ua) банері «Рішення місцевих рад» / Податок на майно/Плата за землю.

Сплачується земельний податок фізичними особами протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення.

«Громадянам слід мати на увазі - якщо вони протягом 60 днів з дня отримання  податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у розмірах, встановлених ст.126 Кодексу. Крім того, на суму несвоєчасно сплаченого податкового зобов’язання нараховується пеня у порядку, визначеному ст.129 Кодексу», - зазначила Юлія Романенко.

У разі, якщо громадяни не отримали податкового повідомлення-рішення по земельному податку, або ж якщо виникають запитання щодо розміру нарахованого податку, у випадку зміни власника земельної ділянки, права на пільги або виникнення необхідності уточнення сум земельного податку, слід звернутися за телефонами: 65-28-41, 65-28-06 або завітати до Центру обслуговування платників  за адресою: вул. Кирпоноса, 28, кабінет 11.

        Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

На Чернігівщині за 5 місяців платникам податків надано

 близько 61 тис адміністративних послуг

За 5 місяців поточного року до органів ДФС Чернігівської області надійшло майже 61 тис звернень від платників для отримання адміністративних, консультативних та  інформаційних послуг.

Із загальної кількості адміністративних послуг –  87,5 відсотка (53,2 тис) надано через Центри обслуговування платників, які діють у податкових інспекціях області.

Для зручності та на допомогу платникам податків на головній сторінці субсайту Територіальних органів ДФС у Чернігівській області у розділі «Діяльність» існує рубрика «Адміністративні послуги». У даній рубриці розміщено інформацію про адміністративні послуги, які надаються Головним управлінням ДФС у Чернігівській області та Чернігівською митницею ДФС, а саме: типові інформаційні картки на кожну послугу, зразки заповнення заяв, графіки роботи, схеми проїзду тощо. Інформація систематично оновлюється.

Документи, необхідні для отримання адміністративної послуги, можна подати через Центри обслуговування платників державних податкових інспекцій. 

                                                Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

До кінця року відтерміновано штрафи за зберігання палива без ліцензії

          Прийнято Закон "Про внесення зміни до статті 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (законопроект №10359).

           Законом доповнено статтю 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" новою частиною, якою відтерміновується застосування до суб'єктів господарювання фінансової санкції у вигляді штрафу у розмірі 500 тисяч гривень у разі зберігання пального до 31 грудня 2019 року без наявності відповідної ліцензії.

           Одночасно з цім нагадуємо: для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

     -    документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, цільове призначення якої відповідає заявленій діяльності;

     -    акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

      -  дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

        У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об'єкта.

         Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

На Чернігівщині ліквідовано центр мінімізації митних платежів

Черговий злочинний задум по ухиленню від сплати податків викрито співробітниками податкової міліції Головного управління ДФС у Чернігівській області під процесуальним керівництвом  прокуратури Чернігівської області.

Зловмисники створили центр мінімізації митних платежів, який надавав підприємствам реального сектору економіки Київської, Одеської, Чернігівської та інших областей України послуги з мінімізації податків та митних платежів під час митного оформлення в режимі «імпорт» товарів за заниженою митною вартістю.

Для цього «підприємці» створили ряд підконтрольних підприємств-імпортерів та нерезидентів, які значно занижували митну вартість ввезених товарів, використовуючи для митного оформлення підроблені документи, із значно заниженою митною вартістю таких товарів.

Після оформлення товари доставляли на склад вигодонабувачів, які оплачували послугу готівкою та передавали її фігурантам через кур’єра.

Обсяг імпортних операцій протягом 2017-2019 років склав майже 150 млн грн, чим завдано державі збитків на суму понад 15 млн гривень.

На підставі ухвал суду проведено низку обшуків в офісних, складських приміщеннях та банківських комірках фігурантів. За результатами обшуків вилучено грошові кошти в національній та іноземній валюті в еквіваленті 3 млн грн, імпортовані в Україну товари (освітлювальне обладнання) загальною вартістю понад 15 млн грн, печатки підконтрольних СГД, чорнові записи та електронні носії інформації, на яких містяться докази незаконної діяльності.

Триває слідство.

        Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

На Чернігівщині протягом травня платники податків спрямували до бюджетів усіх рівнів понад 954 мільйони гривень

У травні поточного року до бюджетів усіх рівнів від платників податків Чернігівської області надійшло понад 954 млн грн податків, зборів та обов’язкових платежів. Досягнуто приросту до відповідного періоду минулого року більш як на 18 відс або на 146,3 млн гривень.

Майже половину коштів (понад 469 млн грн) спрямовано до Державного бюджету. Це більше, ніж торік на 15,5 відс або на 63 млн гривень. Досягнуто приросту по переважній більшості бюджетоформуючих платежів: по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору – майже на 20 відс. (21,7 млн грн), податку на додану вартість – майже на 30 відс. (35,8 млн грн), податку на прибуток – більше ніж на 9 відс (5,7 млн гривень).

Місцеві бюджети у травні поточного року від сплати податків та зборів зросли більш як на 485 млн гривень. Приріст до минулого року –близько 21 відс або на 83,2 млн гривень.

 В структурі наповнення місцевого бюджету найбільша частка припадає на податок на доходи фізичних осіб – близько 61 відс, якого надійшло понад 295 млн грн, більше минулорічного показника на 20,5 відс або на 50 млн гривень. Майже 15 відс. у загальній сумі – частка податку на майно, якого сплачено 72 млн грн, рівень травня минулого року перевищено на третину (18,5 млн гривень). Питома вага єдиного податку становить більше 13 відс, якого платниками сплачено 64,4 млн грн, приріст перевищує 20 відс. або близько 11 млн гривень.

Крім того, для перерахування до Пенсійного та інших соціальних фондів, страхувальниками сплачено понад 399 млн гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 17,6 відс (близько 60 млн гривень), в той час як у 2019 році темп росту мінімальної заробітної плати склав 112,1 відс. (з 3723 грн до 4173 грн). Така позитивна динаміка свідчить про ефективність вжитих заходів щодо детінізації оплати праці.

Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

У Чернігівському регіоні платникам відшкодовано

 майже 539 млн гривень ПДВ

 

Протягом п’яти місяців поточного року органами ДФС області проведено камеральні перевірки 212 суб'єктів господарювання-юридичних осіб щодо визначення достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на загальну суму понад 561 млн гривень.

Відшкодовано у січні – травні 2019 року майже 539 млн гривень.

За результатами перевірок упереджено безпідставно задекларовану до відшкодування суму ПДВ у розмірі 9,5 млн гривень.

Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

На Чернігівщині викрито черговий конвертаційний центр

Понад 100 млн грн щорічно складав обсяг проконвертованих коштів виявленого співробітниками податкової міліції під процесуальним керівництвом  прокуратури Чернігівської області конвертаційного центру.

Злочинний задум по ухиленню від сплати податків підприємливі ділки реалізували, створивши понад 50 фіктивних фірм, на рахунки яких підприємства реального сектору економіки м. Києва, Чернігівської, Київської,  Дніпропетровської та Запорізької областей перераховували кошти за фіктивні послуги.

В подальшому, за грошову винагороду в розмірі 12-13 відс, гроші передавались замовникам послуг «конвертації».

Щорічний обсяг «віртуальних» операцій складав понад 100 млн грн, що дало можливість ухилитись від сплати майже 17 млн грн податку на додану вартість.

Співробітниками податкової міліції та прокуратури Чернігівської області проведено 9 обшуків за адресами ведення бухгалтерського обліку «конвертаційного центру» та адресами проживання осіб, причетних до незаконної діяльності.

За результатами вказаних обшуків виявлено та вилучено 26 тис доларів США, 9 печаток фіктивних фірм, в т.ч. нерезидента, штамп Державної податкової інспекції, 37 мобільних телефонів, 85 стартових пакетів, понад 100 ключів до системи клієнт-банк, комп’ютерна техніка, фінансово-господарські документи та чорнові записи, які підтверджують незаконну діяльність.

Накладено арешт на активи – суми ліміту ПДВ в розмірі 1 млн 743 тис грн на спеціальних рахунках електронного адміністрування ПДВ в Державній фіскальній службі України. В 6 банківських установах накладено арешти та зупинено видаткові операції по 18 рахунках підприємств з ознаками фіктивності.

Слідство триває.

Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

На Чернігівщині оголошено вирок суду за внесення в документи неправдивих відомостей

Співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Чернігівській області завершено досудове розслідування у кримінальному провадженні, що кваліфікується за ч. 1 ст. 205-1 КК України (підроблення документів, які подаються для державної реєстрації юридичної особи та фізичних осіб-підприємців).

У вересні 2018 року співробітниками податкової міліції під процесуальним керівництвом прокуратури області, в рамках проведення операції «Рубіж», припинено схему з експорту лісоматеріалів підприємством, зареєстрованим на підставних осіб.

З метою реалізації злочинних намірів, фігуранти кримінального провадження виготовляли від імені підприємства, зареєстрованого на підставних осіб та акредитованого в зоні діяльності Київської та Одеської митниць ДФС, документи про походження лісоматеріалів, на підставі чого здійснювали експорт деревини до Туреччини та Пакистану.

Протягом минулого року загальна кількість лісоматеріалів, експортованих за вищевказаною схемою, склала понад 2,5 тис кубічних метрів, вартістю понад 10 млн гривень.

Ухвалою суду від 22.04.2019 року за внесення в документи, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи завідомо неправдивих відомостей, директору зазначеного підприємства призначено покарання у вигляді штрафу в розмірі 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Вилучені під час досудового розслідування 160 кубічних метрів лісоматеріалів передано в дохід Держави.

        Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

Декларацію для отримання податкової знижки можна подати через електронний кабінет

Для фізичних осіб – платників податків сервіси ДФС для громадян виокремлені в окремий Е-кабінет (cabinet.sfs.gov.ua), який, зокрема, надає можливість подати податкову декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді та надати додаткові документи в електронному вигляді. При цьому доступ до Е-кабінету для громадян здійснюється після проходження електронної ідентифікації з урахуванням вимог ПКУ та законів України щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (пп. 166.2.1 ст. 166 ПКУ).

Як приклад, особа, що навчається у вищому навчальному закладі та має намір скористатися правом на податкову знижку додає до декларації про майновий стан і доходи: копію договору про надання освітніх послуг та відповідні платіжні і розрахункові документи.

                                                Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

Сплачуючи ЄСВ – перевірте рахунок!   

 

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників, що з 2 травня поточного року змінено реквізити рахунків для сплати ЄСВ.

Дізнатися про реквізити відкритих не бюджетних рахунків  за балансовим рахунком 3719 «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування» (код банку 899998), можна у розділі «Бюджетні рахунки» на субсайті Територіальних органів ДФС у Чернігівській області за посиланням:  http://ch.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ або в центрах обслуговування платників за місцем реєстрації.

Починаючи з 02.05.2019 кошти, які будуть сплачуватися платниками на старі рахунки по зарахуванню єдиного внеску, не будуть зараховуватись, а  повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження.

                 Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області   

 

Запрошуємо громадян для проведення звірки даних щодо наявних об’єктів житлової та нежитлової нерухомості

У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області звертають увагу громадян, що податкові повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки надсилаються (вручаються) платникам податків контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня звітного року.

Проте, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

У зв’язку з наближенням встановлених термінів надсилання (вручення) платникам податків податкових повідомлень-рішень про сплату сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, запрошуємо платників податків, у разі виникнення запитань, до органів фіскальної служби області для проведення звірки даних щодо наявних об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

                                                Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

За яких умов необхідно з 01.07.2019 року реєструватись платником акцизного податку при зберіганні пального

           Акцизним складом є приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального (п.п. 14.1.6 «б» ст. 14 Податкового кодексу України – далі ПКУ).

           Не вважатиметься акцизним складом, зокрема, приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 м3, а суб’єкт господарювання (крім платника єдиного податку 4-ї групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 м3 (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

           Розпорядником акцизного складу визначено, зокрема, суб’єкта господарювання - платника акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (пп. 14.1.224 ст. 14 ПКУ).

           При цьому з 01.07.2019 р. відповідно до п.п. 14.1.212 ст. 14 ПКУ реалізацією пального або спирту етилового вважатимуться будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

- до акцизного складу; до акцизного складу пересувного;

- для власного споживання чи промислової переробки;

- будь-яким іншим особам.

          Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

- у споживчій тарі ємністю до 5 л (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;

- при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.

        Якщо підприємство має ємності для зберігання пального, об’єм яких перевищує 200 м3 (що не відповідає умовам, за яких таке приміщення або територія, на яких розміщено такі ємності, не є акцизним складом), то розпорядником акцизного складу визначено суб’єкта господарювання - платника акцизного податку, який здійснює зберігання пального.

         Як наслідок, якщо підприємство лише зберігає пальне виключно для потреб власного споживання, то воно є розпорядником акцизного складу - платником акцизного податку і має реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального.

З 01.07.2019 р. встановлено річну плату за ліцензії на право зберігання пального у розмірі 780 грн.

       Платники податку зобов’язані з 01.05.2019 р. до 01.06.2019 р. зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального (далі — СЕАРП) усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01.07.2019 р.

Суб’єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 01.07.2019 р., зобов’язані до 01.07.2019 р. зареєструватися платниками податку та зареєструвати в СЕАРП усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01.07.2019 р. (п. 22 підрозділу 5 розділу ХХ ПКУ).

                                                    Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

 

Місцеві громади Чернігівщини отримали понад 320 мільйонів гривень плати за землю

                До бюджетів місцевих громад Чернігівщини за п’ять місяців надійшло понад 320 мільйонів гривень плати за землю. Це на 29 відсотків або на 72 мільйони гривень більше відповідного періоду минулого року.

Затверджені територіальними громадами показники доходів бюджетів від сплати земельного податку в цілому по області перевиконано на 20 відсотків, додатково бюджети отримали 52 мільйони гривень земельного податку.

         Надходження від плати за землю зростають завдяки процесу децентралізації, проведенню нормативно-грошової оцінки землі, перегляду органами місцевого самоврядування ставок податку, своєчасному укладенню та подовженню договорів оренди у відповідності до вимог діючого законодавства.

Майже 94 відсотки загальної суми надходжень (301 млн гривень) сплачено підприємствами, установами та організаціями за користування земельними ділянками державної та комунальної власності. Підприємці забезпечили надходження плати за землю та орендної плати до бюджетів територіальних громад у сумі 15 млн гривень. Ще 4,4 млн грн. громадянами сплачено за використання землі.

Наразі, з метою виявлення резервів зі збільшення надходжень до місцевих бюджетів, фахівцями ГУ ДФС області проводиться операція «Урожай», яка розпочалася у травні поточного року. Метою проведення операції є повнота нарахування і сплати податків, неухильне виконання землевласниками вимог чинного законодавства, яке регулює земельні та трудові відносини, оплату праці.

                                                Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області       

 

Травень

До уваги власників транспортних засобів іноземної реєстрації!

 

Чернігівська Митниця ДФС нагадує, що 25.11.2018 набрав чинності Закон України від 08.11.2018 №2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» (далі – Закон).

Пунктом 1 розділу ІІ цього Закону визначено, що він набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім пунктів 7 і 8 розділу І та підпункту 1 пункту 2 розділу II цього Закону, які набирають чинності через 180 днів з дня, наступного за днем опублікування цього Закону, тобто з 24.05.2019.

При цьому, пунктами 7 і 8 розділу І Закону передбачено нові редакції статей 469, 470 та 481 Митного кодексу України (далі – Кодекс), норми яких встановлюють або посилюють відповідальність за правопорушення, пов’язані з:

‑ учиненням неправомірних операцій з транспортними засобами особистого користування, тимчасово ввезеними на митну територію України чи поміщеними у митний режим транзиту (стаття 469 Кодексу);

‑ перевищенням встановленого статтею 95 Кодексу строку доставки транспортних засобів особистого користування (стаття 470 Кодексу);

‑ перевищенням строку тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування на митну територію України (стаття 481 Кодексу).

16.05.2019 Верховною Радою України прийнято Закон України від 16.05.2019 № 2725-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про електронні довірчі послуги»», який опубліковано 21.05.2019 у офіційному виданні «Голос України» та набрав чинності з 22.05.2019.

При цьому, відповідно до підпункту 2 пункту 2 розділу ІІ вказаного Закону України, набрання чинності статтями 469, 470 та 481 Кодексу в частині, що стосується встановлення або посилення відповідальності за вищезгадані порушення митних правил відтерміновано на 90 днів, – до 22.08.2019.

Разом з тим продовжено на 90 днів період митного оформлення, зокрема, транспортних засобів особистого користування, ввезених на митну територію України громадянами в період з 01.01.2015 у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Принагідно інформуємо, що 26.05.2019 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22.05.2019 № 416 «Про внесення змін до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12.12.2018 № 1077», якою також продовжено до 22.08.2019 дію Тимчасового порядку виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України.

                                            Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

Відкрито рахунки для зарахування плати за ліцензії на право торгівлі пальним

З 1 липня 2019 запроваджуються ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним, виробництво та зберігання пального.

У зв’язку з цим 15.05.2019 року Державною казначейською службою України відкриті рахунки для сплати за ліцензії на пальне, зокрема на виробництво пального, право оптової та роздрібної торгівлі пальним, право зберігання пального.   

Реквізити рахунків розміщені на субсайті Територіальних органів ДФС у Чернігівській області за посиланням: http://ch.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/

                                      Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області     

Які кроки необхідно здійснити для оформлення найманого працівника?

ГУ ДФС у Чернігівській області звертає увагу роботодавців щодо важливості офіційного працевлаштування працівників. В іншому випадку, особа позбавляється: соціального страхування; виплат у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю; допомоги у разі настання нещасного випадку під час виробничого процесу; виплати своєчасно та не нижче мінімальної заробітної плати, офіційної відпустки, відпустки по догляду за дитиною тощо.

Для оформлення найманого працівника необхідно:

      1) укласти трудовий договір в письмовій формі (форма трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 №260), реєструвати трудові договори в центрі зайнятості не потрібно;

       2) оформити наказ (розпорядження) щодо прийняття працівника на роботу;

       3) до початку роботи працівника, подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку підприємця як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, повідомлення про прийняття працівника на роботу (форма повідомлення встановлена постановою КМУ від 17 червня 2015 року №413);

         4) зробити запис в трудовій книжці про прийняття працівника на роботу (Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мін'юсту, Мінпраці, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 №58).

Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

Щодо стажування в Головному управлінні ДФС у Чернігівській області

Головне управління ДФС у Чернігівській області інформує, що з 16 травня стартувала всеукраїнська інформаційна кампанія «Право на державну службу».

Головне управління ДФС у Чернігівській області є територіальним органом Державної фіскальної служби України, забезпечує реалізацію державної податкової політики та політики у сфері державної митної справи, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства на території Чернігівської області. Знаходиться за адресою м.Чернігів, вул.Реміснича, 11.  Офіційний сайт державного органу: http://ch.sfs.gov.ua/ .

Більш детальну інформацію зданого питання ви можете отримати, звернувшись на електронну пошту: ch.kadri@sfs.gov.ua (із поміткою «стажування») або за номером телефону (0462) 652 320. Контактна особа: Раїса Зарецька.  

Порядок стажування громадян з числа молоді, які не перебувають на посадах державної служби, в апараті Національного агентства України з питань державної служби за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0441-18 .

                                     Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області      

Як оподатковується продаж сільгосппродукції, вирощеної на власній земельній ділянці

До загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що, зокрема, вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення, зокрема:

- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. Якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. Розмір земельних ділянок, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.

Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) іі власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок.

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок. Оригінал довідки зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки. Довідка видається сільською, селищною, міською радою або радою об'єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

Якщо платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах. Зазначена норма передбачена п.п. 165.1.24 ст. 165 Податкового кодексу України.

                                     Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області      

Анульовано 6 ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім  

В управлінні контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів  ГУ ДФС у Чернігівській області проінформували, що станом на 01.05 2019 в області діє 4730 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Упродовж січня – квітня поточного року суб’єкти господарювання Чернігівщини отримали 1620 ліцензій, з них 927 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольними напоями і 693 – тютюновими виробами.

Проте, у ГУ ДФС наголошують, що важливо не тільки придбати ліцензію, а й дотримуватися норм діючого законодавства. Так, цього року вже призупинено дію 27 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 274 ліцензії, у тому числі 6 -   за порушення законодавства в частині продажу алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років. 

Звертаємо увагу, що лише за наявності відповідної ліцензії можна провадити торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами – штрафні санкції за ці порушення складають 200% вартості отриманої партії товару, але не менше 17 тисяч гривень.

Інформація про діючі ліцензії знаходиться у відкритому доступі, постійно оновлюється та розміщується на субсайті Територіальних органів ДФС у Чернігівській області за посиланням: http://ch.sfs.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy.

              Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області  

За відсутності місць оптової торгівлі пальним, ліцензія отримується за місцезнаходженням суб’єкта господарювання

          Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 р. запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.

          Статтею 1 Закону № 481 визначено, що оптова торгівля пальним – це діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.

          Місце оптової торгівлі пальним – це місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.

          Місце зберігання пального – це місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.

          Відповідно до ст. 15 Закону № 481 суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання.

           Суб’єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.

              Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області  

На Чернігівщині у квітні витримується позитивна динаміка у наповненні бюджетів усіх рівнів

У квітні 2019 року по Чернігівській області до бюджетів усіх рівнів зібрано 836,5 млн грн податків, зборів та обов’язкових платежів. Досягнуто приросту до відповідного періоду минулого року – на 24 відс. або на 162,2 млн гривень.

Державний бюджет наповнено на 360,5 млн грн., що більше, ніж торік на 18 відс., на 55 млн. гривень. Досягнуто приросту по переважній більшості бюджетоформуючих платежів. Найбільш суттєвий: по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору – на 22,8 відс. (+24,4 млн.грн.), по збору податку на додану вартість – на 18,3 відс. (+20,9 млн. гривень). Податку на прибуток платниками області було сплачено в 2,6 рази більше минулорічного показника (+6,3 млн. гривень), рентної плати за користування надрами – на 3,5 відс. (+2,6 млн. гривень).

Місцеві бюджети у квітні п.р. наповнено на 476 млн грн. податків та зборів. Приріст до минулого року – на 29,1 відс., +107,2 млн. гривень.

 В структурі наповнення місцевого бюджету найбільша частка припадає на податок на доходи фізичних осіб – 64 відс., якого надійшло 306,4 млн.грн., більше минулорічного показника на 27,4 відс. або на 65,9 млн. гривень. Питома вага податку на майно – 16 відс., сплачено 77,7 млн. грн., приріст 30,5 відс., +18,2 млн. гривень. Частка єдиного податку майже 13 відс., якого платниками сплачено 61,6 млн грн., приріст на 27,8 відс. або на 13,4 млн. гривень.

              Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області

На Чернігівщині триває робота з погашення податкового боргу

Одним з пріоритетних напрямків роботи державної фіскальної служби є  організація роботи з погашення податкового боргу та заборгованості з єдиного соціального внеску. Цьому питанню приділяється велика увага, оскільки узгоджені податкові зобов’язання повинні надходити до бюджету своєчасно.

Станом на 01.04.2019 сума податкового боргу по Чернігівській області складала 1921,6 тис грн, заборгованість зі сплати ЄСВ складала 175,6 млн грн, в т.ч. борг фізичних осіб-підприємців 115 млн гривень. 

Головним управлінням ДФС у Чернігівській області забезпечено здійснення комплексу заходів щодо стягнення сум податкового боргу. Так за рахунок вжитих заходів по погашенню податкового боргу у І кварталі 2019 року мобілізовано до Зведеного бюджету – 10,9 млн грн, в тому числі у рахунок

Суб'єктам господарювання Чернігівщини повернуто з бюджету

майже 423 мільйони гривень ПДВ

В управлінні податків і зборів з юридичних осіб повідомили, що впродовж січня-квітня поточного року проведено камеральні перевірки 181 суб'єкта господарювання-юридичних осіб щодо визначення достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на загальну суму близько 410 млн гривень та документальні перевірки 24 СГ на суму понад 134 млн гривень.

Відшкодовано у січні - квітні 2019 року майже 423 млн гривень.

За результатами перевірок упереджено безпідставно задекларовану до відшкодування суму ПДВ у розмірі близько 7 млн гривень.

 

              Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській областірозстрочених сум сплачено 700,2 тис грн, надійшло від боржників, які перебувають у процедурі банкрутства – 1802,4 тис гривень.  Майже 561 боржнику, які допустили податковий борг, направлено податкові вимоги, як попереджувальний захід на загальну суму 64545,8 тис гривень.

Описано в податкову заставу майно боржників  на суму 54,8 млн  гривень.

Фахівцями ГУ ДФС у Чернігівській області проводиться активна робота стосовно зменшення заборгованості зі сплати ЄСВ, а саме: ГУ проводить спільні наради з органами Державної виконавчої служби, спільні зустрічі з підприємствами – боржниками щодо необхідності своєчасної сплати та погашення заборгованості з ЄСВ тощо.

Основними заходами щодо стягнення заборгованості з ЄСВ, що проводяться сьогодні, є інвентаризація своєчасності направлення вимог боржникам щодо сплати ЄСВ, передача узгоджених вимог про сплату боргу, інших виконавчих документів на примусове стягнення до органів Державної виконавчої служби, проведення звірок щодо відкритих виконавчих проваджень за направленими вимогами щодо стягнення ЄСВ.

Також, за наявності достатніх підстав, органи ДФС вносять письмові пропозиції до органів Державної виконавчої служби щодо тимчасового обмеження у праві виїзду за межі України згідно з чинним законодавством боржників – фізичних осіб або керівників боржників – юридичних осіб.

З метою покращення роботи щодо стягнення заборгованості з ЄСВ органами ДФС застосовується індивідуальне інформування фізичних осіб – підприємців, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність щодо розміру боргу та дати його виникнення. На адресу боржників щомісячно направляються вимоги про сплату боргу (недоїмки) з ЄСВ.

Платниками Чернігівщини за 1 квартал 2019 року сплачено понад 1070 млн грн ЄСВ, що на 21 відс. більше ніж за аналогічний період минулого року.

 

Перелік найбільших підприємств-боржників,

які перебувають на обліку в ГУ ДФС у Чернігівській області як платники за основним місцем обліку станом на 01.04.2019

 

Назва підприємства

Сума податкового боргу станом на 01.04.2019, тис грн

Сума заборгованості з ЄСВ станом на 01.04.2019, тис грн

 

ТОВ "ТД ФIДЛЕНС"

41208,1

 

ДП "ЧЕРНIГIВСЬКИЙ ОБЛАВТОДОР" ВАТ "ДАК "АВТОМОБIЛЬНI ДОРОГИ УКРАЇНИ"

29919,6

 

ПРАТ "ЧЕЗАРА"

25797,8

12849,1

ПАТ "НМЗ"

25617,9

204,9

ДЕРЖАВНЕ ПIДПРИЄМСТВО ШАБАЛИНIВСЬКИЙ СПИРТОВИЙ ЗАВОД

23345,6

 

ДП НАК "НАДРА УКРАЇНИ" "ЧЕРНIГIВНАФТОГАЗГЕОЛОГIЯ"

23194,9

1265,7

Договір про спільну діяльність від 19.01.1999 № 35/4 - уповноважена особа

17354,0

 

ДП "ЧЕРНIГIВТОРФ"

10425,9

2601,0

ДП "НIЖИНСЬКИЙ КХП"

10255,6

2032,8

ТОВ "ЛП ПЕК"

9837,9

 

ПП "ПРОДIНТОРГ"

9455,2

 

ПАТ "ХIМТЕКСТИЛЬМАШ"

8208,4

2025,5

ДП "НIЖИНСЬКИЙ РЗIО"

6062,0

1885,9

ТОВ "НАЗМАК"

5618,1

 

ДП "171 ЧРЗ"

5450,2

 

ПП "ГЕПАРД ХХI"

5410,7

 

ПВП "НОВА ХВИЛЯ"

4980,1

 

ТОВ "СПЕЦМОРСЕРВИС"

4764,2

2,0

 

Крім того, звертаємо увагу, що з більш детальною інформацією стосовно суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, можна ознайомитись у рубриці «Переліки» офіційного веб-порталу ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/296361.html.

 

              Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області  

Інформація для осіб, які подають документи для отримання ліцензії на зберігання пального, оптову та роздрібну торгівлю пальним

Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.

Роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. (Закон України від 19.12.2005 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв татютюнових виробів» (з 01.07.2019).

Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, яка подається:

  • для оптової торгівлі ‑ на адресу ДФС України (04655, м. Київ, Львівська площа, 8);
  • для роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального на адресу Головних управлінь ДФС в областях та м. Києві за місцем торгівлі та за місцем розтшування місць зберігання;

(у заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб'єкт господарювання має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального. У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.), до якої додаються (завірені заявником копії):

  1. документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію;

Законом встановлена річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним у розмірі:

  • за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним, - 5000 гривень за кожне таке місце;
  • за відсутності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним, - 10000 гривень.

Законом встановлена річна плата за ліцензії на право зберігання пального у розмірі 780 гривень.

Законом встановлена річна плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним у розмірі 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

  1. документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, цільове призначення якої відповідає заявленій діяльності;
  2. акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
  3. дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об'єкта.

Суб'єкти господарювання, які здійснюють оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним копії таких документів не подають.

Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.

Суб'єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.

Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;

підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;

суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб'єкти господарювання можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу %